רפואה אסתטית – הרבה מעבר לטיפולים אסתטיים

קריטריונים חשובים בהצלחת ניתוחי הגדלת חזה
אוקטובר 29, 2018
היתרונות של מתיחת בטן
מרץ 5, 2019

רפואה אסתטית – הרבה מעבר לטיפולים אסתטיים

הרבה פעמים כשאנחנו קוראים על טיפולים אסתטיים שאנשים עוברים, גברים ונשים, אנחנו נוהגים לחשוב על כך במובן הצר. אנחנו חושבים על הטיפול, כאל עוד טיפול יופי סטנדרטי שאנשים בוחרים לעבור בשביל להיראות יפים ומושכים יותר, לא פעם הטיפולים גם נתפסים בעיניי רבים כחסרי משמעות, לא רלוונטיים, או מיתרים ביחס לדברים אחרים, משמעותיים יותר בחיינו.

נכון שלא כל טיפול אסתטי הוא בהכרח בעל חשיבות גבוהה ומשמעותית לחיינו, והרבה פעמים הם נועדו בשביל לגרום לנו להיראות יפים יותר או להרגיש טוב יותר באופן כללי, אך לא פעם יש משמעות רצינית וגדולה מאוד לכל הנושא הזה של טיפולים אסתטיים ובדגש על כל מה שקשור לענף הרפואה שמוביל את התחום הזה.

רפואה אסתטית הפכה זה מכבר לאחד מתחומי הרפואה המשמעותיים ביותר שקיימים היום. נכון שלהבדיל מענפי רפואה אחרים לא מדובר בהצלת חיים, אך בהחלט אפשר למצוא לא מעט מקרים, שהמשמעות של טיפולים בענף זה, חורגים מן המשמעות הצרה שלהם, חורגים מכל מה שקשור לעניין האסתטי.

רפואה אסתטית כוללת בתוכה מגוון רחב של טיפולים אשר מבוצעים על ידי רופאים שעברו התמחות בתחום. זה יכול לכלול טיפולים שקשורים לעור, שומן, שיער, וכן לאזורים מסוימים בגוף. על פניו המשמעות היא כמובן אסתטית, שינוי מסוים שמבצעים באזור ספציפי, כאשר השינוי בדרך כלל מתבצע באמצעות טיפול לא פולשני בהכרח, לעיתים על ידי מכשירי לייזר או מכשירים דומים, וכן באמצעות תכשירים מסוימים. כאמור, המשמעות היא הרבה יותר רחבה מכך.

מה המשמעות שעומדת מאחורי טיפולים אסתטיים

ניקח לדוגמא נער או נערה שמתמודדים עם בעיית עור מסוימת, לא בעיה רפואית אלא בעיה אסתטית, כזו שניתן לפתור אותה בלי לעבור ניתוח או טיפול פולשני אחר. אנחנו מתייחסים פה על מצב שיכול להפריע להם בהרבה זווית, בין אם בזווית החברתית ובין אם בזווית האישית, כיצד הם תופסים את עצמם, כיצד הם מתייחסים למראה שלהם ואיך זה משפיע על הדימוי העצמי שלהם.

בגילאים יותר מאוחרים, טיפולים אסתטיים יכולים להוות פתרון לבעיות שונות. למשל, יש אנשים שמתמודדים עם בעיות משקל ומתקשים להוריד אותו. טיפול אסתטי נכון יכול לאפשר להם להסיר שומן וליהנות מגזרה רזה יותר. מן הסתם, זה יכול לעזור להם, הן בדימוי העצמי שלהם, הן ביצירת קשרים חברתיים כולל זוגיות, הן באופן בו החברה מסתכלת עליהם, וכן זה יכול לעזור לפתוח דף חדש. לא פעם אנשים שבוחרים בטיפול אסתטי להסרת שומן, מתחילים גם לקיים אורח חיים בריא יותר, מתחילים לאכול נכון, לעשות ספורט. שכן הם מבינים שיש להם אפשרות לשמור על גזרה רזה, כעת יש להם למה לשאוף בהקשר זה.

על כן, לא מדובר רק בטיפולים אסתטיים, פשוטים, טיפולים בשביל להיראות יפים יותר, זה הרבה יותר מכך.

 

 

 

שינוי גודל גופנים
ניגודיות