כיצד יכולים לשפר את איכות חיינו העיסויים

ניתוח פלסטי לחניכיים- מחזירים לכם את החיוך
מרץ 24, 2019

כיצד יכולים לשפר את איכות חיינו העיסויים

חלק מהפינוקים שאנחנו רגילים לקבל רק בספא או בחופשות מיוחדות הם למעשה טיפולים שבשגרה היו יכולים להיות חלק מהרגלי הבריאות שלנו. במקום לחשוב על עיסויים וטיפולי מגע שונים כטיפולים שמיועדים רק לנפש ולרווחתנו, כדאי לחשוב במונחים של עיסוי רפואי שהוא מועיל לגו ולבריאות הרבה יותר מאשר כל דבר אחר. התועלת שלו היא לא רק גופנית, כמובן, אלא גם הרגיעה וההתרווחות לצורך טיפול בעצמנו והקדשת כמה שעות בשבוע או בחוד כדי לקחת פסק זמן וליהנות מזמן איכות עם עצמנו. זה משנה לגמרי את כל סדר העדיפויות שלנו  בנוגע למה שעלינו לעשות ולכן זה רצוי לקחת פסק זמן נעים כזה גם לצורך הטיפול שיכול להיות עיסוי מסוג כלשהו שנעים לכם ותורם לבריאות שלכם.

השפעה לטובה על הסטרס

כשאנחנו משלבים את זה בפעילות ואנחנו יודעים שמחכה לנו שעה כזאת שבה אסור להפריע לנו, התוצאות שמשפיעות לטובה על הבריאות שלנו מופיעות מיד. התוצאה הטובה ביותר היא ירידה בלחץ ובהפרשת הורמון הסטרס שנקרא קורטיזול. זה גם ההורמון שמתקשר לאכילה רגשית שנובעת מלחץ וחרדות ולכן כל מה שנעשה בכיוון זה כדי לשפר את מצבנו יהיה הצעד הכי נכון. עיסוי כזה יכול לגרום לגוף להפריש יותר הורמונים שקשורים לרוגע ואינם מלחיצים את הגוף וגורמים להרס כלי דם מבפנים. כשלחץ הדם יורד, כל הגוף מרוויח מכך זרימה משופרת של הדם מבלי להזיק לכלי הדם ולמוח, כך שזוהי תוצאה ברוכה נפשית שבה עוזר לנו עיסוי רפואי.

שחרור שרירים וגידים

שחרור שרירים על ידי עיסוי רפואי הוא טכניקה ידועה לא רק לספורטאים. בעבר היו מציעים עיסוי על מנת לשחרר שרירים תפוסים בגלל פעילות גופנית, אצל מי שסובל מנכויות מסוימות ומוגבלויות בהפעלת איברים ולכן יש צורך לשחרר שרירים שאינם זוכים להפעלה נכונה. יש עיסויים שמיועדים לשיפור מצבם של השרירים בגלל מחלות בעיות מסוימות והם נעשים על ידי אנשי מקצוע מומחים שקיבלו הכשרה מיוחדת ורק כאשר הם מבינים איך לפעול בבעיה שספציפית לכם כדי לקבל מהם את הטיפול. זה גם יכול למנוע דלקות שונות וסיוע בבעיות אחרות שדורשות עיסוי כדי להרפות מתחים באיברים גוף שונים כמו צוואר וכתפיים.

שיפור זרימת הדם

עיסוי עוזר לא רק לאיברים כמו גפיים וחלקי גוף כמו שרירים וגידים. העיסוי יכול להשפיע לטובה גם על כלי הדם שזקוקים להמרצת הזרימה ולשיפורה כשיש סטגנציה מסוימת. המגע עצמו גם מרגיע וגורם למצב רוח טוב כאשר מטפלים בטיפול גופני כזה ממישהו שסומכים עליו. כשהעיסוי עוזר לשיפור מצב הדם וכלי הדם יש זרימה טובה יותר והזנה של כל התאים והאיברים בגוף. כך אפשר לשפר גם את מצב העור שמקבל הזנה טובה יותר וזרימת דם לתאים, יש סילוק טוב יותר של פסולת מהתאים של האיברים לעבר איברי הניקוז והסילוק של הפסולת, כך שכל המטבוליזם והפעילות של מערכות הגוף משתפרים.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות