ניתוח פלסטי לחניכיים- מחזירים לכם את החיוך

היתרונות של מתיחת בטן
מרץ 5, 2019
כיצד יכולים לשפר את איכות חיינו העיסויים
נובמבר 24, 2021

ניתוח פלסטי לחניכיים- מחזירים לכם את החיוך

החיוך הוא כרטיס הביקור שלנו ומשפיע על הדימוי העצמי ועל הדרך בה אנו מצטלמים או נתפסים בעיני אנשים. עם השנים החיוך שלנו הוא כבר לא כפי שהיה והסיבה לכך קשורה בתנאים הביולוגיים. השיניים נשחקות וכן מתקיים מעין תהליך טבעי של נסיגת חניכיים. כמו כן, יש מי שחווים אובדן חלקי של שיניים או סובלים ממחלות חניכיים קלות או קשות – כל אלה משנים בהדרגתיות את מראה הפה ואת החיוך. כאשר מחלת חניכיים היא הנפוצה במיוחד, הדלקתיות עשויה לגרום לריקבון שיניים.
השינויים הדנטאליים עשויים לגרום לתוצאה לא אטרקטיבית של חיוך לא סימטרי, מלאכותי או מעוות ואנשים רבים פשוט נבוכים ומפסיקים לחייך.

מה עושים? הבשורות הטובות הן שהטכנולוגיה המתקדמת יחד עם פרקטיקה מקצועית של מומחים בתחום מאפשרים ביחד לבצע תיקון אסתטי באמצעים שונים כמו למשל, ניתוח פלסטי לחניכיים. אילו אופציות נוספות עומדות לרשותכם ומה חשוב לדעת לפני שבוחרים באופציה?

פרוצדורה יעילה לבעיות קוסמטיות ותפקודיות


מדוע הניתוח מתמקד דווקא בחניכיים? כי החניכיים הן מעין המגש שמציג את השיניים שלנו לראווה וכאשר החניכיים פגועות, בין אם בגלל דלקת או שחיקה, עשוי להיווצר חוסר פרופורציה בין השיניים לחניכיים שפוגע בחיוך המתקבל ופוגע באסתטיקה של הפנים. החניכיים גם תומכות בשיניים וכשיש בעיה בחניכיים, למשל בעקבות דלקת, הרקמה נפגעת והשיניים "נבלעות" ונפגעות.
לרוב נהוג להבחין בין שתי בעיות נפוצות בחניכיים: עודף חניכיים כאשר השיניים מכסות חלק ניכר מהשן ונסיגת חניכיים, כשאלה עולות ויורדות והתוצאה היא של שינוי בגודל השיניים.
בעבר היה מורכב מאוד לטפל בחניכים וטיפולים היו מערבים חיתוכים, תפרים וחבישות והימנעות ממזון מוצק. כיום קימות טכנולוגיות לא פולשניות המאפשרות להשיג תוצאות מרשימות במהירות לרבות ריפוי מהיר יותר. ניתוח פלסטי לחניכיים בלייזר מאפשר ליהנות מתוצאות לטווח ארוך וב-אי- נוחות מינימלית.
יש יתרונות רבים לניתוח זה לחניכיים והוא מתאים במיוחד למי שרוצה לנסות למנוע שיניים תותבות או שתלים דנטאליים. הליך הלייזר נחשב בטוח למדי כאשר אפשר להשתמש באורכי גל שונים בהתאם לטיפול. בהליך זה אפשר להימנע מאי נוחות ומכאבים, הוא דורש רק הרדמה מקומית בהשוואה להרדמה כללית בתהליך ניתוחי אחר – כמו כן, הוא בטוח גם עבור חולים עם בעיות בריאותיות שונות כמו סכרת או כאלה הנוטלים אספירין. פרוצדורה בניתוח לייזר מאפשרת דיוק מקסימלי כך שאפשר להסיר רק את הרקמה הדרושה ולהשאיר רקמה בריאה.

תתחדשו – יש לכם חניכיים חדשות
במקרים רבים, השתלת חניכיים מהווה פתרון לבריאות החניכיים והשגת חיוך אסתטי יותר. לעיתים מדובר בצורך להגנה על שיניים שניזוקו עם הזמן ולעיתים לתיקון החיוך. מה שקורה בפועל הוא שהחניכיים מגינות על שורשי השיניים, אבל עם השנים חלק מהחניכיים הולך ונעלם בהדרגה וכך שורש השן נותר חשוף ופגיע. השתלה זו מייצבת את החניכיים המכסות את השן, מגינה על השן בשיעור הצלחה גבוה, תוך הפחתת רגישותה. היום קיימות שיטות פחות חודרניות, כאשר משתילים שתל המהווה אלטרנטיבה לניתוח חניכיים ומעלה את יכולת הריפוי. השיטות היום המכונות מיקרוכירורגיה וביניהן פופולארית השתלת רקמת חיבור והשתלת חניכיים בטכניקת "אלודרם" שהוא למעשה בחומר שמחליף את הרקמה הפגועה של הפציינט. כמובן שחשוב לבצע מעקב מקצועי קפדני אחר ההשתלות ולבדוק שאכן החניכיים נקלטו בדרך הטובה, שהן מבריאות היטב ושההשפעה על השיניים טובה ככל שניתן.

מומלץ לבחור מראש מומחה לביצוע ניתוח פלסטי לחניכיים ולבחור יחד עמו את השיטה המועדפת להשגת התוצאה הטובה ביותר הן מהבחינה אסתטית והן מבחינה תפקודית.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות