ההיסטוריה של מתיחת פנים

כיצד מבוצע טיפול מיקרופיגמנטציה ומהם יתרונותיו
מרץ 29, 2018
קריטריונים חשובים בהצלחת ניתוחי הגדלת חזה
אוקטובר 29, 2018

ההיסטוריה של מתיחת פנים

ההיסטוריה של מתיחת פנים מתחילה במוקד ובשורשים של ניתוחים קוסמטיים. מאמר זה משקף את הבנת ההיסטוריה של השיטות הנפוצות להרמת פנים ומתיחת פנים, ומדגיש חלק מההתפתחויות ההיסטוריות החשובות ביותר בתחום.

ראשית המאה העשרים

ההיסטוריה הכירורגית של מתיחת פנים מתחילה עם תגלית שיטת הסרת רצועות עור מול האוזן, ולאחר מכן תפירת העור לצורך סגירה. שיטת חיתוך העור ברצועה הייתה ההליך הראשון שנקרא "מיני מתיחת פנים".

בשנת 1910 התגלתה שיטת "האבולוציה הטבעית" של הניתוח, וכללה תחזוקה של הדגשת היופי באמצעות ניתוח קוסמטי ייחודי, הדורש הכשרה מיוחדת של מומחה בניתוחים פלסטיים, וטיפול ברקמות תת עוריות.

חשאיות בעולם הניתוחים הפלסטיים

הוגה השיטה, רופא בשם לקסר, כתב על החלשת השרירים על מנת להפחית את קמטי הזעף. מנתחים פלסטיים התחילו להשתמש בנהלים אלו בחשאי, היות ולא רצו שמנתחים אחרים יציעו את אותן שיטות.

כפי שניתן לדמיין, רופאים רבים שלא היו מיומנים מספיק ועסקו בניתוחים פלסטיים, הובילו להיווצרות האגודה האמריקאית של מנתחים פלסטיים בשנת 1931, ולהקמת המועצה האמריקאית לכירורגיה פלסטית בשנת 1937.

למרות הקמת מוסדות אלו לפני יותר מ-75 שנים, עדיין פועלים בתחום מתיחת פנים מטפלים רבים שאינם מיומנים ומבטיחים למטופליהם הבטחות שאינן מציאותיות.

אמצע המאה העשרים

ההתקדמות העיקרית הבאה של ניתוחים פלסטיים למתיחת פנים זכתה לפופולאריות כעבור יותר מחצי מאה מאוחר יותר, בשנות השבעים. במידה רבה, זה היה בגלל ההתקדמות שהושגה בתחום ההרדמה הכללית ופיתוח שיטות ניתוחים, אשר רבות מהן פותחו מתוך הצורך לשחזר את הפנים של נפגעי מלחמת העולם השנייה, מלחמת קוריאה ומלחמת וייטנאם.

מנתחים פלסטיים החלו לבצע הליכים הרחבים יותר ובחנו חשיבות הליכים עמוקים יותר. אלו כללו את השכבה הדקה והמחוברת של הפנים, המכסה את השרירים הבסיסיים והרקמות הרכות הנפגעים מתהליך ההזדקנות. מנתחים פלסטיים רבים מצאו כי הרמת מבנה זה עם התפרים משפרת עוד יותר את תוצאות מתיחת פנים לטווח הארוך.

סוף המאה העשרים

שנות השמונים והתשעים היו התקופה הבאה של האבולוציה המשמעותית בשיטות מתיחת פנים. תקופה זו סומנה באמצעות גישות אגרסיביות ופולשניות יותר על מנת להתמודד עם הליכי הרמת פנים.

ניתוחים פולשניים אלו נמשכו ברוב המקרים מספר שעות ובוצעו תחת הרדמה כללית. הניתוחים הותירו צלקות ותופעות לוואי של חבורות ונפיחות, עם התאוששות ארוכה שנמשכה במקרים רבים כחודשיים או יותר. למרות תופעות לוואי אלו, מומחי מתיחת פנים שיפרו את ההליכים וקיצרו את משך ההתאוששות ומראה הצלקות.

המאה ה-21: תוצאות טובות יותר של מתיחת פנים

במהלך העשור האחרון התחילה תנועה כללית בכל תחומי הניתוחים הפלסטיים, להליכים יעילים יותר. ההתמקדות העיקרית בתקופה זו הובילה מנתחים פלסטיים רבים בעולם להתמצא במרכיבים החיוניים של מתיחת פנים מוקדמת, תוך הפחתת תופעות הלוואי.

הליך מתיחת פנים עונה על כל תשוקות המטופלים של המאה ה-21. השיטות השונות מאפשרות היום תוצאות המאופיינות בארבעים אחוזים פחות הצטלקות בהשוואה למתיחת פנים מסורתית, עם כמחצית זמן התאוששות.

בחירה במנתח פלסטי מיומן

הליך זה מבוצע בבית חולים אותו בוחרים המנתח הפלסטי והמטופל, תחת הרדמה כללית. התהליך כולו אורך כשעתיים וכל ניתוח מותאם לצרכים ולרצונות של המטופל.

במקרים רבים, ניתן לבצע הליכים אחרים בו זמנית כגון הרמת עפעפיים, מתיחת צוואר, העברת שומן, או חידוש העור. כל אחד מהליכים אלו הוא סימולטני וזמן ההחלמה קצר.

 

שינוי גודל גופנים
ניגודיות